Arbejdet genoptaget

Tiden går og jeg har mange undskylninger for ikke at have været i værkstedet de sidste par måneder, bl.a. har jeg skiftet arbejde. Det ene med det andet og pludselig er tiden løbet fra mig, men midt i juletravlheden er det dog lykkedes mig at få organiseret nogle lister til projektet.
Min trofaste tømrer fik opgaven med at skærer nogle rigtig fine fyrplanker op, og jeg fik dem fragtet hjem lige inden jul, således at eventuelle juleferiedage kunne udnyttes optimalt.
Det er nogle mægtig fine lister, fuldstændig uden knaster, og i fuldlængde 5,40 m så jeg kommer ikke til at skare en eneste liste :o)
Efter julehøjtiden og de traditionelle gøremål omkring helligdagene (plus en omgang juleinfluenza) fik jeg endelig tid til at komme i værkstedet for at påbegynde arbejdet med at sætte lister på, men inden de første lister blev monteret måtte jeg efterjustere byggegiggen.
På en eller anden måde var der noget i opstillingen der var skredet, så det kostede et par timers ekstra arbejde at komme på plads igen men så er jeg også klar til al det sjove.
Blog Image
Jeg har i ventetiden nærstuderet Erik Frantzens Njord-projekt, og det har hjulpet mig rigtig godt igang.
Bjørn Thomassonn byggevejledning er skrevet på svensk (ikke fordi svensk er særlig svært at læse, men der er dog nogle enkelte ord som genere mig i forståelsen) og vejledningen er kun illustreret med håndtegnede illustrationer, men på Eriks hjemmeside finder man masser af fotos som er taget under byggeriet, plus diverse overvejelser vedr. fremgansmåde, teknik m.m. og selvfølgelig masser af gode tips…

Njorden begynder så småt at komme til syne, ligner mere og mere en kajak og det kribler i fingrene for komme videre…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

