Årets gang

GODT NYTÅR….
Vinteren har for alvor fået fat og det er hundekoldt derude, så er det jo en god anledning at sætte sig godt rette og kigge billeder fra årets mange gode kajakture.

Billed kavalkade, årets gang 2008

2008 blev året hvor Kirsten og jeg for alvor kastede vores kærlighed på havkajakkerne og fik investeret i to Valley kajakker. Det et par robuste og stabile kajakker som er leveret med sænkefinne. Vi var meget spændte på om det var noget vi kunne vænne os men det er gået over al forventning. Når man sænker finnen bliver kajakken 100 % retningsstabil, vi savner absolut ikke et ror.. Et godt køb som vi ikke har fortrudt.

Årets bedste kajakoplevelse var nok da vi pakkede telt og soveposer og kørte over til Dover Odde købmandgård på Thy hvor Havkajakroerne afholdte det årlige sommertræf.
5 dage i selskab med 110 andre havkajak-entuiaster, det var sjovt, det blev til mange gode ture, workshops og foredrag.. en fed måde at bruge sin ferie på hvis er aktivferie, som vi er.

Jesper og jeg havde også i juli måned en tredages tur som gik fra Skive til Struer via Fur (90 km), det var rigtig god oplevelse og vi håber på at kunne få planlagt en 2009 udgave og måske udvide den til en tur rundt om Mors..
Vi håber meget på at få hidset andre af klubbens medlemmer op til at gøre os selskab, det kunne være rigtig sjovt at komme afsted i en lidt større gruppe.. så ud af busken med jer der kunne være interesseret..

Inspireret af de mange hjemmebyggede kajakker som vi så på Dover Odde, besluttede jeg mig for selv at prøve kræfter med et kajakbyggeprojekt (omtalt andetsteds på denne blog)
Jeg har købt tegningerne til kajakken hos Bjørn Thomasson og så er jeg ellers gået igang. Njorden, som min kajak hedder skulle efter sigende være rigtig nem og lære at rulle med, så jeg glæder mig helt vildt til at blive færdig med byggeriet så jeg kan få lært den disciplin..

2009 vil forhåbentlig byde på mange gode oplevelser på vandet og lige nu, imens jeg konstatere at det er P…… koldt udenfor ser jeg i den grad frem til forårets komme…

Endnu engang , godt nytår til alle…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2008. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

