Epoxy, igen igen..

I den seneste uges tid har jeg forsøgt at få lidt styr på begrebet epoxy, og ind imellem har jeg da også haft tid til at komme i værkstedet og har blandt andet fået limet køllisterne på, det gik let, jeg har brugt fyrlister, som jeg jo har rigeligt af, og lamineret et par stykker sammen, køllisten i agterenden måtte jeg dog have med i køkkenet og dampe ellers kunne jeg ikke få dem svinget rundt i det forholdsvis skarpe sving..

Min plan for week-enden aktiviteter var at skroget skulle limes, men jeg har endnu ikke helt fået styr på spørgsmålet omkring epoxyen, udover at det langsomt er ved at gå op for mig at når man søger om emnet på diverse selvbyggersider, så hersker der både en hvis form for begrebsforvirring og også en stemning af “Religion”. Nogle sværger for det ene og nogen for det andet, nogen kalder det “primer” og andre kalder det epoxy… forvirringen er total og jeg tror jeg bare vil læne mig lidt op af min egen fornuft (og Egons erfaring ;o)..

Enden på spekulationerne blev at jeg kørte i Biltema og købte 1,5 liter laminerings epoxy til 469 kr og jeg brugte vel omkring 3 dl. så der er nok til at lime et par kajakker mere ;0)
Selve limningen gik uden problemer, skroget var varmet rigtig godt op, således at epoxyen bedre kunne trænge ind i træet når den blev penslet på.. (det kostede et par pensler)

Efter et døgn i den temperede garage, var jeg meget spændt på at komme ud og se om skroget nu hang sammen.. Det gjorde det… Jeg kan konstatere at Biltemas epoxy er aldeles OK og nemt at arbejde med…

Jeg har nu fjernet alle hæfteklammerne i skroget og skal i nu igang med det store slibearbejde inden skroget skal have et lag glafiber..

Jo-jo.. det går planmæssigt fremad .. Indtil videre ;o)

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

