Endelig klar til glasvæv

Som jeg har skrevet andetsteds på bloggen har epoxyen voldt mig lidt problemmer, efter at have spartlet første gang og efterfølgende pudset med sandpapir, fik jeg den geniale ide at spartle en gang mere for at dække de små ujævnheder rundt omkring på skroget.
Den Epoxy blanding jeg fik kreeret til formålet, viste sig efter nogle dage, IKKE at kunne hærde op :o( Dette afstedkom adskellige timer (læs “dages”) ekstra arbejde, idet det ikke er ret nemt at pudse med sandpapir i blød epoxy… (derfor den lange pause her på bloggen )
Klog af skade…. HUSK og bland epoxyen efter opskriften !!!

Men endelig her, sent lørdag eftermiddag den 21 februar, efter stolt at have vist Jesper resultatet af den foreløbige indsats, var jeg klar til at lægge glasvævet på det velslebne skrog..

Jeg valgte som tidligere omtalt, at benytte LKR Epoxy, og har allerede konstateret at man skal være meget forsigtig med at dosere Epoxyen idet den meget gerne vil danne “løbere”..
Hmmm :o( – men det er jo balance, vævet skal have hvad det skal det have, hverken for meget eller for lidt..
Der gik heller ikke mange minutter før jeg omfandt min egen teknik indenfor dette fag.. Fingrene i grøden (med gummihandsker selfølgelig) og så maserere epoxyen, stille og roligt ind i vævet – Hmmm, ved ikke lige om det er måden at gøre det på, men jeg syntes det gav mig en god fornemmelse for hvor meget epoxy der skulle til og metoden virkede sådan set ok..

Jeg kunne dog, dagen derpå, konstatere at løbere var der masser af, så konklusionen må være at uanset hvordan man gør, så vil LKR epoxyen løbe..
Jeg har heldigvis masser sandpapir tilbage så der skal nok lige pudses igen, inden næste lag epoxy.. men projektet skrider igen i den rigtige retning…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

