På ret køl..

Nogen vil nok have en spirende mistanke om at mit projekt er gået i stå.. Det kan jeg så hilse at sige det er det på ingen vis.. Projektet lever i bedste velgående, der har bare været så meget andet at se til på det sidste, men jeg dog slebet “løbere” i epoxyen, mange “løbere”..
Flere kilometer sandpapir og en Tennisalbue (Læs slibealbue) er det blevet til.. men nu gider jeg simpelthen ikke, og kan for øvrigt heller ikke, slibe mere foreløbigt..
Jeg opdagede hvor ondt jeg egentlige havde i min albue da Kirsten og jeg tog en 8 kilometers tur på fjorden i søndags – det er ikke godt :o(
Nå – men rigtige mænd piver ikke eller hvordan er det nu det er ??

Som sagt er slibningen indstillet på selve skroget, men der mangler nu heller ikke andet en let omgang inden den skal have den sidste omgang lak.
Lakken som skal bruges som det sidste beskyttelseslag skal være med UV filter for at beskytte epoxyen, og jeg har fra pålidelig kilde fået anbefalet et produkt fra Hempels (tokomponent) som jeg tilfældigvis faldt over i Otto Duborgs tømmerhandel syd for Padborggrænsen i sidte week-end.. Ved ikke om det var specielt billigt, ca 260 kr for 1 liter ? men nu har jeg købt den :o)

LKR epoxyen har jeg måtte eksperimentere temelig meget med for at finde en egnet teknik til at smøre den ud, uden at få det til at løbe. Efter flere forsøg, fandt jeg ud af at bruge en gummispartel til at fordele epoxyen i et meget tyndt lag og så efterfølgende pensle det over for jævne eventuelle ujævnheder – det var det nærmeste jeg kom et resultat, næsten uden løbere…

I de perioder hvor jeg har ventet på at Epoxyen skulle tørre/hærde har jeg leget lidt med at fabrikere en “sænkefinne”.
Jeg vil ikke have ror på kajakken, men i stedet en sænkefinne som jeg har på min Valley, det fungere fortrinligt og jeg skulle gerne have udviklet en lige så god løsning her – på billedet ovenover ses min første prototype som naturligvis skal bygges ind i et kasse.

Men kajakken er nu vendt om, så man nu bedre kan ane formen, så nu er det bare at klistre nogle lister på dækket…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

