Sikke former..

Jeg er nu nået så langt med projektet at jeg er begyndt at lægge lister på selve dækket og stille og roligt dukker der nogle fantatiske former frem hen over spanterne..
Njordens linier er meget runde og har nogle flotte kurver som så også giver noget af en udfordring når listerne skal lægges, der mange steder hvor listerne ligger temmelig meget i spænd så det kræver “rettidig omhu” at arbejde på dækket ;o)
Jeg havde jo besluttet mig for for ikke at bruge hæftepistolen på dækket, men helt undgå at bruge den, har ikke kunnet lade sig gøre.. Nogle enkelte steder har jeg simpelthen været tvunget til at fiksere en liste som ellers ikke ville lade sig dressere af skruetvinger, elastikker, stropper og klemmer m.m. (man bliver efterhånden temmelig kreativ)
Men mon ikke også det går, det viste sig i hvertfald at “arrene” efter hæfteklammerne i skroget ikke var så markante som jeg havde frygtet, så de par stedet på dækket hvor der har været brugt hæfteklammer kan jeg nok sagtens leve med..
Byggeriet skrider stille og roligt fremad og jeg glæder mig til næste step hvor cockpit-brønden skal laves, skabelonen til brønden har jeg lavet så den del er klar.. og så er der jo også selve sædet som jeg lige nu går og fundere over hvordan jeg tackler.. den perfekte løsning har jeg ikke udtænkt endnu, men det kommer nok – En af fornøjelserne ved denne slags projekter er jo rent faktisk at man kan gå rundt og tænke over kreative løsninger imens man laver alt muligt andet..

Ja – og så er det jo gået hen og blevet forår – Standerhejsning i Gjøl Ro og Kajakklub markere som sædvanlig at de lyse aftener nu er blevet så lange at vi kan komme på vandet på en hverdagsaften igen – Heerligt… Den eneste bekymring jeg har i den retning er dog at min Tennisalbue ikke er blevet bedre :o(

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

