Brønden er gravet..

Det er blevet forår og vi har gang i mange ting, kajakbyggeriet foregår i små doser, der hvor der ind imellem bliver tid til det, men et par timer i ny og næ, er jo bedre end slet ingenting..

Dækket er limet færdigt og det første lag epoxy er blevet spartlet på inden hullet til cockpittet blev savet.
De sidste lister som blev limet, drillede lidt og driller faktisk stadigvæk. Problemmet har været at få listerne til at følge den meget runde form som dækket har, de vil gerne vride sig hen over midten med det resultat at jeg har måtte forme faconen ekstra meget med høvl og sandpapir, om så har medført at jeg faktisk nogle steder har slebet næsten hele vejen igennem listens tykkelse. Skaderne har jeg, med møje og besvær fået udbedret til et acceptabelt resultat, men jeg har igen lært af mine fejl, der visse ting som ikke kommer til at gentage sig på min næste kajak..

Cockpitkanten har jeg hele tiden set som den store udfordring, men jeg er nu kommet godt igang med den, den limet i og det ser skam helt fornuftigt ud, det faktisk ikke ret lang tid at lime den sammen og montere den. Selve kraven på kanten, derimod har jeg stadig til gode, og jeg er bange for at det er her den store udfordring ligger.

Lastlugerne har jeg fået købt hjem over internettet hos Kano og Kajakbutikken, det blev til to runde, 20 cm gummi luger som jeg har tænkt mig at monteret, nedsænket i forhold til dækket.. Jeg har plan ;o)

Ud over kajakbyggeriet så har fru Rasmussen og jeg på det seneste også brugt tid på at snuse rundt og kigge lidt på autocamper. Drømmen, i de sidste par år, har været at anskaffe en folkevognsrugbrød med plads til kajakkerne på taget.. Vi har nu kigget os grundigt på udvalget (indenfor vores budgetramme), og kommet frem til at det gammeldags folkevognsrugbrød er blevet valgt fra til fordel for en VW transporter, Westfalia model.
En 6 persons bus med hæve-sænketag og masser af plads til overnatning. Så nu mangler vi bare at få monteret bøjler til kajakkerne, så er vi klar til at udforske lidt mere af de danske farvande..
Bussen er grøn og den er blevet døbt “Knirke” ;o)

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

