Nu med cockpit..

Tiden går, og selv om det går langsomt med projektet, er jeg efterhånden nået til den sidste del af byggeriet..

Jeg har, som tidligere omtalt, de sidste mange måneder døjet med en tennisalbue, (som efter en tur til lægen blev omklassificeret til en golfalbue ??? – (Folk der kender mig ved at jeg ikke spiller golf). det har desværre resulteret i at jeg har tilbragt meget tid med at stå på havnen og skue ud over fjorden alt imens Kirsten lystigt sejler afsted i kajakken..
De eneste ture det er blevet til for mig, dette forår, har været de ture som jeg har haft sammen med vores kajakbegynderhold, det har så tilgengæld været rigtig hyggeligt..
Det har været et rigtig godt hold som uden at brokke sig øvede de første kæntringsøvelser i fjorden.. (svømmehallen er hermed afbestilt fremover :o)

Tilbage på sporet… Min dårlige albue har ikke kunnet holde mig væk fra kajakprojektet, dog har jeg taget lidt lettere på sliberiet, mon ikke også det kan lade sig gøre at slibe færdig efter top og bund er samlet ? det bliver i hvert fald sådan..

Cockpitkanten havde jeg regnet for at kunne blive den største udfordring i projektet men det har faktisk ikke voldt sønderlige problemer og tidsmæssigt tror jeg at jeg til sammen har brugt mindre end 10 timer på at forme den..
Selve cockpithullet har jeg forøget med ca. 10 centimeter i længden, i forhold til de mål som byggetegningerne foreskrev.. Det har givet den gevinst at hullet nu passer til mit gamle spraydækken og jeg slipper nu for at købe et nyt dækken specielt til denne kajak..
Skotter og fodspark er monteret og lige i disse dage er jeg ved at konstruerer kassen som sænkefinnen skal monteres i – det er til gengæld lidt mere kompliceret..
Nå – men jeg må nok også hellere holde den arm lidt i ro

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

