Georg Georløs levede ikke forgæves

Så er vi henne i et stykke henne i april og har glemt vinterens strabadser..
Jeg har allerede været på vandet gange allerede og albuen ser ud til at holde :o)

Jeg så engang en gut på havkajakroernes sommertræf som kom trækkende med hans kajak ved hjælp af et hjemmekonstrueret system til at spænde på kajakken. Det var ret smart og jeg har jævnligt, siden da, tænkt på selv at lave noget lignede men først nu er jeg kommet videre med ideen, og grunden er selvfølgelig at jo er blevet klog af skade og fremover gerne vil undgå for mange tunge løft..

Image Thumbnail
 Image Thumbnail

Ingredienserne til dette stykke fantastiske ekstra udstyr er som følger:
– 1 stk. spækbræt (Kirsten har givet mig lov)
– 2 stk. “skabshjul” (fundet i rodekassen)
– Lidt elastik (overskud fra trailer presenningen)
– 1 stk. gamle kølerslange fra “Ford´en”
Som det kan ses på billederne er det et stykke ganske simpelt værktøj som virker ganske fortræffeligt og har en størrelse som gør at man nemt kan have det med sig i kajakken. Der er selvfølgelig tale om en prototype, som nok lige skal forfines lidt hist og her men ideen og funktionen er iorden.. og jeg bliver nok nødt til meget snart at fabrikere en mere til Kirsten..

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

