Epicondylitis lateralis

Direkte oversat til jævn dansk: ”Tennis albue”..
Den opmærksomme læser har nok noteret sig fra nogle af mine tidligere indlæg i denne blog, at mit kajakbyggeri, sidste vinter resulterede i en ”Tennis albue” som har resulteret i at jeg resten af året er blevet afskåret fra alle tænkelige fysiske belastninger af min højre arm.
Kajakbyggeriet gik næsten helt i stå og kajaksæsonen nåede dårligt at komme i gang før den var slut for mit vedkommende – sølle 50 km blev det til i 2009 :o(
Jeg kan konstatere at Tennisalbuer og kajakroning ikke er god cocktail !!

Set i bakspejlet skulle jeg have holdt mig helt i ro, hele foråret, men da jeg har svært ved at sidde stille var det en urimelig opgave for mig, når nu en hel frisk kajaksæson lå lige for døren.. og årets kajakkursus skulle vi jo også have afviklet.
Resultatet af min ubetænksomhed blev altså at hele sæsonen 2009 har været ikke eksisterende for mig…

Det har ellers ikke været mangel på gode råd jeg manglede m.h.t. at få kureret min dårligdom, jeg vil lige liste nogle af de behandlingsformer som jeg blev anbefalet i løbet af året og som jeg fik prøvet af – alle dog uden påviselig effekt:

· Ro, udstrækningsøvelser og bandagebind

· Biofreze

· Lægeordineret pille behandling

· Punktmassage

· Akupunktur

· Kiropraktor

· Fysioterapeut

Ud over disse konventionelle behandlings former er jeg også, af meget velmenende venner og bekendte, blevet foreslået at benytte mig af andre mere alternative og utraditionelle former for behandlingsmetoder som jeg dog løbende, venligt men bestemt har afvist at benytte mig af, her kan nævnes:

· Finhakket løg smurt på albuen, indpakket i ”Vitawrap” i 24 timer..

· Finhakket kål smurt på albuen, indpakket i ”Vitawrap” i 24 timer..

· Kostændring, indeholdende fisk og ingefær

· Hypnose

· Kreatin kur

· Chokbølgebehandling

· Laserbehandling

· Og sandsynligvis mange flere forslag som jeg PT har glemt..

En god, desværre tidligere arbejdskolega, fik raget sig den samme skavank til sig, nogenlunde samtidig som jeg kom til skade og da han kontaktede sin læge var beskeden:

”Du kan gøre alt muligt for at blive kureret – men det er kun tiden der kan hjælpe dig”

Kloge ord – tror jeg på !!

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2009. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

