Forår og shopping..

April måned har indtil nu været rimelig, rent vejrmæssigt, set med en kajakroers øjne. Vi har haft flere rigtig gode aftener på fjorden også selvom det engang imellem har været en smule køligt når aftenen går på hæld.. men det er dejligt at være igang igen og albuen er efterhånden blevet gennemtestet, så dens holdbarhed er jeg ret sikker på.. faktisk er jeg så sikker at jeg investeret i et par tørbukser og en tørjakke. som jeg længe har ønsklet mig.. Mere om det senere når det er blevet forsvarligt testet og afprøvet.

Sejlrenden og Gjøl havne har jo de seneste uger blevet oprenset og man kan næsten ikke undgå at møde prammen eller opgravningsfartøjet når man færdes på fjorden..
De er også næsten, de eneste fartøjer man møder på vandet, på denne tid af året og derfor nyder vi faktisk at komme på fjorden inden af alle lystsejlerne bliver sluppet løs..

I week-enden var Kirsten og jeg taget til Århus for at besøge Kajakgårdens nye filial i på havnen ved Marselisborg.. Forretningen er ikke særlig stor og udvalget derfor lidt begrænset.. men vi kom da ikke tomhændet derfra.. Kirsten fik en Våddragt og jeg fik investeret i et par tørbukser..
Efter visiten hos Kajakgården skulle vi på familiebesøg i Ebeltoft og på vejen kom vi forbi Kajakhuset i Egå hvor de tilfældigvis havde “Kajak event” så vi måtte ud og ose igen..

Søndag tog vi ind til Aalborg kajakklub hvor Havkajakken fra Frederecia var på besøg og demonstrere havkajakker og grej.. (Tak for invitationen, kommer gerne en anden gang)

Besøg i Tre kajakbutikker på en week-end, det er faktisk en sjælden oplevelse for os Nordjyder idet kajakbutikker er ikke eksisterende begreb, nord for Limfjorden..
Skal der mon ikke snart ændres på det ???

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2010. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

