Jomfrusejlads

Dagen for den første søsætning var nøje udvalgt, en gråvejrsdag og en dag hvor jeg viste at der ikke var aktivitet i klubben.. nå ja Gert var på romaskinen i klubhuset, men der sidder han jo for det meste :O)

Men Njorden kom i vandet og den var ligeså levende på vandet som jeg havde regnet med, jeg tror at stabiliteten kan sammenlignes lidt med en turkajak ligesom Coastrunneren eller noget i den stil..
Den føles meget hurtig og glider rigtig godt igennem vandet.
Pladsmæssigt kan jeg godt se at jeg nok er lige stor nok til den, eller måske er jeg forvent med meget plads i min Valley Aquanaut, det er nok det sidste jeg vælger at tro på ;o)
Den samlede vægt kom ned på ca.16 kg så den ret let at slæbe rundt på og den virker temmelig robust også når den skal transporteres..

Efter prøvesejladsen opstod der dog et lille problem idet der i det bagerste skot var trængt en lille smule vand ind. Utætheden ligger i kassen hvor finnen er monteret, et problem jeg må have løst en af dagene.. Havde egentlig også regnet med at der ville være et eller andet der skulle justeres eller lappes på..

Glæder mig nu til sol og sommer så den rigtig kan blive afprøvet..
Se flere billeder her.

Min Garage er nu tømt og der ser virkelig tomt ud..
Så jeg må hellere komme igang med et nyt projekt !

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

