Tahe Marine Touring

Ved sommertræffet 2011 ved As vig kunne vi se at Tahe marine´s Greenlander Touring havkajak var blevet utrolig populær og da vi efterfølgende læste “Kajak Davids” anmeldelse af kajakken i rejseavisen.dk havde vi begge to fået lyst til at stifte nærmere bekendskab med kajakken.
Min største bekymring var om den var stor nok til mig, (1,87 cm, 90 kg), jeg havde hørt nogle udtale sig om pladsmangel især for folk med store fødder, som jeg desværre høre til (str.45-46) men efter at have prøvet at siddet i den, måtte jeg til min glæde konstatere at der var plads til fødderne. Ikke fantastisk meget plads, men plads nok til at jeg kunne sidde afslappet og naturligt. Fruen sad perfekt i den så interessen var vakt hos os begge.
I løbet af vinteren meldte jeg mig til OnAdventures svømmehalsture, som foregik i Hjallerup, hvor jeg havde muligheden for at leje en Touring til rulletræningen, det gav mig muligheden for at lære krabatten ordentlig at kende og den skuffede heldigvis ikke efter nærmere bekendtskab.
Enden på en lang historie er at vi nu har investeret i en Touring som vi deles om, den beregnet til rul og teknik, idet vores gode gamle Valley´er skal fortsat bruges når vi skal på længere ture.
Tahe Marine Greenlander Touring
Kajakken måler: 545 x 53 cm og vejer 22 kg i glasfiber, men kan også fåes i carbon/aramid og vejer så 21 kg og 18 kg i kulfiber
Vi valgte glasfibermodellen i sort som har en lasteevne på 135 kg.
Bunden er V-formet og kajakken virker utrolig stabil, den ligger lavt i vandet og er rigtig god at rulle i.
Finnen er helt anderledes følsom end den jeg er vant til fra min Valley Aquanaut. Man Touringen mærker man omgående virkningen på finnen når den sænkes og det virker utroligt nem at trimme ind.
Prisen er heller ikke afskrækkende, 14.395 kr, lidt mere end en god plastickajak..

God pris og et godt køb for dem der lige vil et skridt videre…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

