Power to the people

De seneste par år har jeg leget lidt med solcelleopladere, jeg har haft et par stykker men de har ikke virket optimalt, og på nettet, i diverse forums, har jeg konstateret at mange andre har den samme erfaring som jeg, ikke mindst Erik B. Jørgensen som konsekvent har et motorcykelbatteri med på tur når han skal bruge strøm, men den løsning ved jeg ikke hvor vild jeg er med ;o)
Mine bekymringer går på vores tur til Grønland til sommer, hvor vi jo ikke er i nærheden af en stikkontakt i mange dage og jeg er derfor begyndt at undersøge mulige brugbare løsninger til at medbringe strøm på turen.

Et nyt dansk firma “Chill Innovation A/S” har lanceret en serie stilfulde eksterne USB batterier.  Med disse nye PowerBanks kan man oplade og strømføde sin  iPhone / Smartphone, iPad / Tablet PC, højttalere, headset, digital kamera, video kamera, GPS, Bluetooth udstyr mv. – hvor som helst og når som helst behovet melder sig – og et af disse batterier fra Chill vakte min interesse og jeg måtte nærstudere produktet, det drejer sig om:
Chill 8800mAh Dual USB PowerBank, PB-8800

chill2

Batteriet er udstyret med A-Grade Lithium-Ion battericeller, som efter sigende har branchens bedste ydeevne, holdbarhed og kvalitet.
Dansk Design når det er bedst, der virkelig stil over boksen som er i højglanspoleret spejlakryl og aluminium og som kan fås i både sort og hvid.

Med batteriet leveres et USB-kabel med udskiftelige adaptere til de mest udbredte enheder.
chill1

Chill 8800mAh Dual USB PowerBank

  • Ægte 8800mAh / 3.7V kapacitet
  • Samsung A Grade Lithium-ion celler
  • Power Save Mode (Næsten ingen selvafladning)
  • Fuld beskyttelseskredsløb

Min foreløbige Konklusion:
Chill PB8800 kan, som navnet siger, lagre 8800 mAh – til sammenligning er der 1430 mAh i et almindeligt iphone batteri – Altså kan en iphone lades op ca. 6 gange med Chill Power Bank…

Ikke dårligt.. faktisk en af de bedste løsninger jeg har set indtil videre..
Pris ca. 580 kr på nettet (hvis man kigger sig lidt for)

http://www.chill-innovation.com/products/products.php?kategori=23&products=49

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Et svar til Power to the people

  1. Pingback: Solcellepaneler | Kajaksnakken

Skriv et svar

