Reperationer og modifikationer

kastetræTingene har det med at hobbe sig op i mit værksted, og jeg har mange projekter som jeg så gerne vil arbejde på, men det bliver til for lidt, især her om sommeren hvor alt disponibelt fritid jo gerne skulle kanaliseres ud på vandet.

Men i dag, dagen efter en rigtig god byfest, hvor kroppen alligevel ikke er helt i topform, tog jeg et overblik over mine halvfærdige projekter.. og efter få minutter var jeg i gang med virkeliggøre et aldeles nyt og frisk projekt..
Jeg bliver aldrig klogere..

Lars Gram (ham med træpagajerne) har lavet et kastetræ udformet med et lidt mere brugervenligt håndtag.
Har egentlig aldrig tænkt over at lave en så simpel modifikation –  Tak for tippet Lars :o)
Så et af mine gamle kastetræer (det lyder forkert ;o) måtte ofres for at teste denne ide.
Tror egentlig at resultatet er blev meget godt.. må hurtigst muligt på vandet for at afprøve den.

finneJeg har et andet projekt stående som jeg nok snart bliver nødt til at få lavet færdigt.
Min hjemmebyggede “Njord” skal have sat nyt finnesystem i.
Det gamle finnesystem som jeg selv lavede helt fra bunden, viste sig ikke at fungere optimalt, så jeg har, langt om længe, taget mig sammen og købt et færdigt finnesystem fra Tahe Marine som jeg skal have monteret i båden..
Jeg kigger lidt til det, engang imellem, og lader stille og roligt op til operationen..

I baggrunden kan man lige skimte Flemmings pagaj som jeg også nåede at reparere i dag :o)

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

2 svar til Reperationer og modifikationer

  1. Anders Haugaard siger:

    Hej Henrik det ser god ud dit kastetræ, men da jeg læste om din finne begynte jeg at tænke en del omkring jeg måske også skal købe i stede for at prøve på at lave en finne til min kajak så det vil jeg lige overveje lidt for at være sikker på jeg får en finne der virker hilsen Anders

Skriv et svar

