Ny Kajak :o)

I vinters prøvede jeg Jakob “Vaag” Jensen´s kajak i svømmehallen.
Jakob har en Mælstrom Vaåg 174 som jeg længe har beundret.
Det karakteristiske udprægede banaformede skrog tiltalte mig meget og efter at have nørdet lidt rul og teknik i det varme svømmehalsvand blev jeg overbevist om at en ny kajak sagtens kunne blive en Vaåg.

Tanken om at investerer i modellen har siden tumlet i mit baghoved, og siden introduktionen til Vaåg´en har jeg prøvet mange andre kajakker, men Vaåg´en blev mere og mere overbevisende efter nogle prøveture på fjorden..
Mit eneste kritikpunkt på Vaåg´en er dog rygstøtten, eller “Knolden” som den også bliver kaldt, den er egentlig genialt tænkt, men rent praktisk er den  et torturredskab imod min lænd,  men efter nogle beroliggende samtaler med Benno fra Struer og Jakob omkring justering og/eller uskiftning af ryglænet, blev beslutningen taget..
Jeg køber den sgu !

Vaag1ok
Jeg er, som sagt, vild med den meget bananformede facon, som jeg jo har nydt de sidste mange år med min Valley Aquanaut..
Nå… Jeg bliver nødt til at smutte.. skal ud og ro …

Test review kommer senere…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

