Bytteservice :o)

Ude i horisonten kom et skib stille sejlende, med kurs nordpå med kurs imod Skagens gren…  Det lignede et vikingeskib – snakken gik – med den silhuet måtte det være et vikingeskib..

Jeg greb ned i min lomme i vesten og trak min vandtætte sørøverkikkert frem, en Vortex solo 8×25, som jeg anskaffede mig i december 2012 – jeg satte den for øjet men kunne ingenting se !  Min vandtætte kikkert var fuld af vand … fanden sgu og helvede !!!

Efterfølgende, da vi var kommet på land igen, kom jeg i tanke om at der faktisk i fakturaen stod at der var 30 års garanti på kikkerten, så jeg ringede til Kikkertgrossisten, som jeg havde købt den igennem og aftalte at jeg blot skulle returnere kikkerten, og så ville de se på den.

vortexDet skulle vise sig at varen skulle byttes hos “ASTRO”, som er et gammelt velrenommeret Aalborg firma som har Skandinaviens største udvalg i kikkerter, mikroskoper, sigtekikkerter, stativer, udsigtskikkerter m.m. som kikkertgrossisten handler igennem.

Jeg besøgte selvfølgelig ASTRO i Aalborg, hvor kikkerten jo skulle returneres til, og fik fornem og professionel betjening og ikke mindst fik jeg byttet min kikkert uden det mindste brok.. “Der er 30 års garanti på Vortex produkter, og dermed Basta !”

Jeg vil gerne hermed slå et slag for både Kikkertgrossisten, Astro og for produktet.
Vortex kikkerten er en af de bedste monokikkerter (i den priskalsse) på markedet til kajakbrug, jeg var bare så uheldig at min “punkterede”, hvilket åbenbart sker meget sjældent.

Og ASTRO som ligger i City syd Aalborg er bestemt et besøg værd, hvis man er på udkig efter en ny kikkert, de har et stort og spændende showroom spækket med lækkert grej…

Og jo… det var et vikingeskib…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

