Kajakfiskestang

Som dreng fiskede jeg lidt sammen med min far, men den store lystfisker udviklede jeg mig aldrig til, måske fordi at “Mutter” blev skide sur hvis vi fangede noget og hun så skulle rense og tilberede det..

Nå – men turen går jo som sagt til Grønland lige om lidt og vores to guider, Mikael og Morten har lovet at der bliver rig mulighed for at fiske ørreder og den slags på turen, så jeg MÅ jo have en fiskestang med på turen.

Tænke tænke… Vi skal jo have rigeligt bagage med i forvejen så mon ikke jeg burde udvikle en mini fiskestang til lejligheden ?

fiskestang Jeg investerede i en billig fiskestang med hjul (shimano, det skulle vist være okay) og hjemme på værkstedet blev fiskestangen grundigt modificeret ved hjælp af en nedstryger og lidt epoxylim – Jeg er nu den lykkelige ejer af en hjemmebygget shimano fiskestang model 55 cm, alt incl.

Skide smart, hvis jeg selv skal sige det selv… om den kan fange fisk er så en anden sag, men den er i hvert fald så lille, at den uden problemer kan komme med i bagagen og tilmed kan få en fast plads på kajakkens fordæk på turen rundt i Grønlands fiskefyldte fjorde.

Efterfølgende er jeg blevet opmærksom på at man faktisk kan købe færdiglavede telekop fiskestænger som, når de er pakket sammen, er mindre end min hjemmebyggede model.

Tjah – Man kan jo ikke vinde hver gang…

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

