Keel Easy

okvintereroningI dagene omkring “Bodils” rasen, måtte de fleste ty til indendørs aktiviteter, også hjemme hos os og jeg fik overtalt fru Rasmussen til at Vaåg´en havde fortjent at komme lidt ind i varmentil mig, så jeg kunne pusle lidt om den og det fik jeg sørme lov til 🙂

Hovedopgaven var at montere “Keel Easy” hen over kølen til beskyttelse imod ridser i glasfiberen.
Båndet er ca. 5 cm bredt og er selvklæbende men skal efter monteringen gennemvarmes med en varmepistol således at påhæftningen for alvor binder.
Keel Easy kan efterhånden købes hos de fleste danske kajakforhandlere, men de fleste har det kun hjemme i farven hvid og da min Vaåg er tofarvet i bunden, skulle der bruges både hvidt og rødt bånd, derfor bestilte jeg produktet hos Chillcheater i England hvor jeg modtog en meget seriøs og hurtig ekspedition – efter 3 dage havde jeg mine varer i hånden.
okkeel
Overfladen renses grundigt inden monteringen, med de renseservieter som følger med pakken.
Udførlig monteringsvejledning er også vedlagt.

Den store udfordring er at få båndet til at flugte hen over bunden, det lyder nemt men kan godt være lidt udfordrende.
Nogle små afmærkninger med et spritpen, hen langs kølen, kommer man nok ikke uden hvis man vil have et godt resultat.

Vaåg´en er som sagt tofarvet hvilket gav en ekstra udfordring ved monteringen idet der skulle laves to farveskift på båndets vej hen over kølen.

okkeel2At stå med opgaven, inde i en dejlig varm stue, var det rene luksus og animerede mig til ikke at forfalde til at sjuske.

Resultatet med farveskiftet blev vist helt godt – hvis jeg selv skal sige det :o)

Resten af dagen blev brugt på tilretning af dæksliner, sæde og knæjusteringer og diverse andre kosmetiske småjusteringer.

Men når alt kommer til alt, så er en havkajak altså for stor til at stå i stuen i længere tid, så Vaåg´en er efter et par dage inde i varmen, igen havnet på sin vante hylde på Gjøl.

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

