Windpadling

På en ferierejse for nogle år siden, købte jeg en sejl af typen “windpaddle” et fint stykke udstyr som man nemt kan have med sig på tur.. Indtil fornylig har det faktisk bare ligget hjemme på hylden men her foråret har jeg haft det med på tur flere gange og er efterhånden blevet ganske fortrolig med det.

På vores Bededagsudflugt til Rønholm havde jeg da også taget det med i kajakken og da der foren sjælden gang skyld ikke var skyggen af sæler ved den lille ø,  satte vi, med vinden i ryggen, kurs i mod Klitgård fiskerleje hvor vi ville fortære vores madpakke.

sejlDet blæste 6-7 m/sek, lige tilpas vind til at lege med det lille sejl..
Jeg fik hurtigt bugserlinen hægtet på Fru Rasmussen Seatiger og satte derefter spileren op på Vaåg´en og afsted det gik…

Omkring 4 kilometer uden et rotag og kun med korigerende styretag i ny næ og med samme fart som på en normal tur..
Om det er dovenskab eller sport vil jeg ikke tage stilling til – men sjovt det er det…

 

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2014. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

