Mit “Brooks” sprayskirt

På “Havkajakroernes Sommertræf” i Doverodde i 2008, vores første sommertræf iøvrigt, købte jeg et brugt Brooks dækken af en af de andre deltagerene på træffet, den bedste investering i kajakgrej jeg til dato har gjort.
Det har siden fulgt mig i tykt og tyndt, nu på 6. sæson.. Det har været med mig på alle mine ture, vinter, sommer som vinter – Det har desuden været med i svømmehallen hver vinter siden jeg købte det og det holder stadig.

brooksMit 6 år gamle sprayskirt, til venstre (hvis nogen skulle være i tvivl)

Dækkenet er lavet i 3.5 mm neopren med slidstærk duratex laminat på oversiden.
På frontdækket er en lille netlomme med lynlås som jeg normalt opbevarer min Cap i.
Den justerbar elastik om cockpitkanten har jeg kun gode erfaringer med, selv på lange rulleworkshops er det minimalt hvor meget vand der slipper igennem der.

Men der skal ind imellem nyt grej til – men hvorfor svigte noget der virker – så mit nye dækken er igen fra Brooks, nøjagtig magen til det gamle..
Nåh ja – der er måske lige farveforskellen :o)

Ud over mit dejlige spraydækken er jeg også den lykkelige indehaver af en Brooks tuilik som jeg købte i 2012 og bruger flittigt, også i svømmehallen.
Jeg får hverken provision eller andre frønsegoder fra Brooks men er bare imponeret over kvaliteten slidstyrken i deres produkter :o)

Brooks Paddle Gear er et Canadisk familieejet firma fra Vancouver
Brooks forhandles i Danmark b..a af Nicus Nature i Svendborg

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

