På udkig efter Hvaler

Inden vi tog på Sommertræf på Lolland havde jeg været så forudseende at booke en
ekstra feriedag om mandagen, efter vi var kommet hjem, for ligesom at falde lidt til ro inden arbejdet kaldte igen.
Og vejret forsatte åbenbart med tropetemperaturere så jeg besluttede at tage en tur
på fjorden og lede efter den berømte hval som jeg havde læst om i aviserne imens vi var på
Lolland.  – En lystsejler havde set en 15 meter lang hval i farvandet ud for Gjøl..

Madpakken blev pakket og tidligt mandag morgen stak jeg vest over, imod Rønholm..
ingen hvaler her.. og heller ingen sæler..
Det ser desværre ud som om sælerne på Rønholm har forladt øen for det er ved at være
temmelig lang tid siden de sidst er set i større flokke på de kanter..

nibe75 år jubilæum – Nibe Roklub blev stiftet den 28 juli 1939

Jeg satte kursen imod Nibe hvor jeg havde tænkt mig at spise madpakken.
Nibe roklub havde flag oppe og det var sandsynligvis nok ikke til ære for mig.
En nærmere undersøgelse viste at der i dagens anledning (28 juli) blev flaget for at
det var nøjagtig 75 år siden klubben blev stiftet.. Jeg var var der simpelthen på selve jubilæumsdagen :o)  Så endnu engang tillykke med Jubilæet Nibe..
Du holder dig godt..

På hjemturen i mod Gjøl var der heller ingen spor efter hvaler, så jeg kan hermed
konstatere:   Der ER ingen hvaler i Limfjorden

24 km, 28 grader og ingen vind

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2014. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

