Nyt Egotelt

Mit gamle Jack Wolfskin enmandstelt, , model Gossamer har været med mig på tur for sidste gang – Jeg har haft det i et par år, men er efterhånden blevet træt af er at der ikke er så meget plads i det og der ingen sidehøjde er i teltet, og da man jo ikke bliver mere fleksibel med årene besluttede jeg mig for at finde en afløser til teltet og da vi har haft gode erfaringer med produkter fra Vango, rettede jeg med samme blikket i den retning.


vango250Vores “Vango Omega 250” som fungere perfekt når vi er på træf

Vores gamle Vango Omega 250 som Fruen og jeg har brugt igennem mange år f.eks til de årlige sommertræf hos Havkajakroerne, har vi været rigtig glad for.
Teltet er et 2 mands tunneltelt med apses, med af masser i, og det fungere fortræffeligt. Jeg tror vi gav ca. 1000 kr for det for 4 år siden, og den eneste ulempe ved teltet har vægten som ligger på 4, 5 kg og så fylder det lige i overkanten af hvad vi syntes vi har plads til i kajakken – men et fantastisk dejligt telt, det er det…
Med de gode erfaringer vi har haft Vango Omegateltet, så var valget af mit nye Egoistelt jo ikke så svært  – Der skulle investeres i lillebroren.

200-Jeg har nu betalt 999 kr for et Vango Banshee 200 (købt på nettet) – et lille 2 mandstelt som kun vejer 2,3 kg og fylder 44 x 14 cm i sammenpakket tilstand
Indgangshøjden er 88 cm og giver dermed en ganske fornuftig siddehøjde i teltet.
At det sælges som et 2 mandstelt gør ikke det store indtryk på mig..
Vi kan godt være to mand i det, (hvis det skal være ;o) men på mine egoistture er teltet  dimensioneret som det skal,  lille men stadig med god plads til at rode i.

6547Yderteltet er af Protex 70 Denier Polyester og har et vandsøjletryk på 5000 mm og teltbunden har et vandsøjletryk på 6000 mm, Teltet har 2 indgange for fleksibel brug

Når man sammenligner priserne på mange andre producenters telte i samme genre, løber priserne rask væk langt over 3, 4, ja sågar 5000 kr. – Lige lidt i overkanten af hvad jeg vil give for et telt, men “Vango” har formået at lave nogle prisbillige produkter men samtidig bevare kvaliteteten i dem.

Gode telte til gode priser – Det er noget jeg kan lide :o)

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Udstyr og teknik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

