Føsdag…

Fødselsdag.. og jeg må have været sød, for vejret viste sig fra sin mest fantastiske side, meget svag vind og sol det meste af dagen..

Fru Rasmussen skulle til København fra morgenstunden, og efter hun var blevet sendt godt afsted, fik jeg pakket mit grej og smuttede vest på.
Egentlig havde jeg udtænkt mig Attrup havn som denne turs udgangspunkt, men en eller anden form for havnefest i Attrup, fik sat en stopper for den plan, i stedet fortsatte jeg 5-6 kilometer videre mod vest, til Haverslev Havn, en meget lille og meget stille havn.. men et utrolig hyggeligt sted.

 haverslev Indsejlingen til Haverslev havn

Jeg kom hurtigt på vandet og turen gik herefter op imod Aggersundbroen, først padlede jeg stille forbi de 13 store vindmøller som vi hjemme fra Gjøl havn kun kan skimte i det fjerne, herefter videre hen imod Aggersundbroen hvor broen pludselig gik op..
Nok ikke mig den åbnede sig for,  men en god tanke.

klapopJa ja… jeg skynder mig så i kan få den lukket igen ;o)

broenFrokost ved Aggersundbroen..

Tilbage i Haverslev gjorde jeg faktisk en meget god, brugbar opdagelse som jeg hermed har noteret mig. I den østlige ende af havneområdet er lavet en lille Sheelterplads med 3 sheelters med havudsigt. Man kan se pladsen fra vandsiden, men det er nok mest bekvemt at benytte havnen til landgang.
Endnu en Sheelterplads er hermed spottet :o)

sheeltersTre sheelters med havudsigt…

En dejlig dag, som gav 23 km på loggen..

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Ture 2015. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

