Energien er tilbage

Der har desværre ikke været ret meget aktivitet på min blog det seneste lange stykke tid, det skyldes flere ting, men den primære årsag er at jeg pludseligt sidste sommer løb ind i lidt uforudsete udfordringer med mit “pumpeværk”, som gjorde at jeg ikke var i stand til at udfolde mig som jeg gerne ville og som tog meget af min energi.
Den 3 november kom jeg under kniven på Aalborg sygehus og vores sundhedsvæsens dygtige læger sørgede for at jeg allerede et par dage efter kunne begynde genoptræningen og jeg er nu fuldstændig fit for fight igen, og batterierne er ladet helt op igen.
(Jeg brokker aldrig mere over at skulle betale skat)

Men hen over vinteren har kajakken dog været sat lidt på hold, kun en smule rulleri i svømmehallen og et par enkelte ture på fjorden er det blevet til – lysten til vinteroning har simpelthen bare ikke været der, jeg har i stedet brugt mine kræfter på mange andre  afslappende og kreative ting.

IMG_6248
Bl.a. har min gamle hjemmelavede “Njord” fået lidt tiltrængt opmærksomhed i den mørke vintertid. Den har fået monteret et nye finnesystem som jeg glæder mig tilat komme ud og afprøve, og den er blevet pudset ned således at den er klar til at få en ny og bedre coating og forhåbentlig, igen komme til ære og værdighed.

Min dejlige, “Vaag” som jeg jo er rigtig glad for, har desværre fået nogen skrammer i cockpitkanten, efter flere års leg og starabaser,  så lidt glasfiber reparation har også været nødvendigt her.  Kanten er, indvendigt, blevet forstærket med et lag glasfiber og coatingen på ydersiden er også blevet repareret, og så der har jeg fået støbt nogle “øjer” ind i cockpittet således at min pumpe kan hænge i elastikker på undersiden af cockpittet.

2 (1)
gel

 

 

 

 

 

 

Den hvide Gelcoat er købt hos Biltema til 65 kr, imens den røde er købt hos nordjysk marine service til 119 kr, kunne ikke registrere nogen nævneværdig forskel i brugen af dem.

 

Efter at vi sidste sommer også begyndte, at ro i Skagen, opstod der hurtigt et behov for have en søstærk ekstra kajak liggende i kajakklubbens container.

Kirsten har sin “Sea Tiger” til at ligge deroppe og jeg har netop købt mig en brugt “Tiderace Explore” som det er meningen skal ligge permanent deroppe.
Jeg har egentlig aldrig syntes at jeg sad ret godt i Tiderace men da modificering og tilpasning nu engang er mit speciale, er det faktisk lykkedes mig at få sæde og ryglæn justeret ind så det passer til min bagdel og ikke mindst til min lænd, det er faktisk blevet helt godt, hvis jeg selv skal siger det ;o)2ee

Så nu er alt snart ved at være klar til den ny sæson og allerede om en god uges tid siger vi goddag til årets nye Havkajakroere i Gjøl Ro & Kajakklub, hvor jeg efter et par års pause er tilbage som instruktør igen.. glæder mig til at komme i gang igen

Om Henrik Juul Rasmussen

Stationsvej 12, Biersted 9440 Aabybro Tlf: 21 20 81 70 ras@one2.dk
Dette indlæg blev udgivet i Værkstedet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

